Известие

Collapse
No announcement yet.

Selespeed щрака скорости бързо и блокира

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Selespeed щрака скорости бързо и блокира

    Алфа 147 Selespeed щрака скорости мнооого бързо и блокира в
    щракане сякаш може да щрака час с огромна скорост, помпата мисля, че не изключва в този процес и се налага да изскачам от колата да извадя масата на акумулатора, за да спра какафонията. След като махна масата и я върна отново се оправя и тръгва. Но понякога не позволява и запалване ако не включа 1ва и после неутрална. Помпата включва на 3то щракане на скорости, масло в селето има, дали е някакво реле или датчици......

    Не записва и не изписва никакви грешки при диагностика.

    Идеи ?
    Last edited by krissr; d.m.y г., 07:16.
    Alfa 147 Selespeed---> красавица

  • #2
    За Селеспийд-а има цяла тема много подробно е описано всичко.Трябва да прочетеш внимателно и да отсееш това, което ти е нужно. Диагностиката също показва всичко необходимо за да локализираш проблема - само да знаеш какво да гледаш.
    П.П. Имам една много полезна идея - закарай колата в сервиз да ти я оправят и да се повозиш малко... Предишния проблем, в другата тема го търси 2 седмици, а в сервиз щеше да се оправи за 2-3часа.
    И защо го търси толкова време? Защото явно не можеш да мериш с мултицет.
    Там доста хора ти се вързаха и ти казаха какво и къде да мериш и по твоите думи всичко е било наред. Пък какво се оказа?... Освен това, като прочетох как е "решен" проблема с масата съм сигурен, че скоро ще доведе след себе си още проблеми.
    Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
    Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

    Comment


    • #3
      На мен ми се струва, че на моменти не достига напрежение за изпълнителния механизъм да се позиционира.
      Възможно е всичко това да се дължи на лоша маса на скороти/двигател.
      Почисти връзките между минусовата клема на акумулатора и шаси и тази между шаси и скоростната кутия.
      В момент в който се получи "какафонията" напрежението между минусовата клема на акумулатора и корпуса на скоростната кутия трябва да е устойчиво 0 волта. Всякакви отклонения от нулата, означават лоша връзка, за което говорих по-горе.

      ---------- Post added at 10:29 ---------- Previous post was at 10:27 ----------

      Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
      За Селеспийд-а има цяла тема много подробно е описано всичко.Трябва да прочетеш внимателно и да отсееш това, което ти е нужно. Диагностиката също показва всичко необходимо за да локализираш проблема - само да знаеш какво да гледаш.
      П.П. Имам една много полезна идея - закарай колата в сервиз да ти я оправят и да се повозиш малко... Предишния проблем, в другата тема го търси 2 седмици, а в сервиз щеше да се оправи за 2-3часа.
      И защо го търси толкова време? Защото явно не можеш да мериш с мултицет.
      Там доста хора ти се вързаха и ти казаха какво и къде да мериш и по твоите думи всичко е било наред. Пък какво се оказа?... Освен това, като прочетох как е "решен" проблема с масата съм сигурен, че скоро ще доведе след себе си още проблеми.
      Най-лесното е да се закара колата в сервиз. Важното в случая е, че човекът е имал желанието да си реши сам проблема. Това би трябвало да се оценява вместо порицава.
      Не всеки работи всеки ден с мултицет. И да - човекът поради това подаде малко объркваща информация и когато усетих това, реших да отида намясто и да видя аджеба, каква е тая мистерия.

      Ако нямаше такива ситуации, този форум би бил абсолютно излишен.

      Интересно ми е при така описания проблем с липсата на референтна земя за единия потенциометър, какво е твоето предложение за решение. Ако беше закарал колата си в сервиз, какво според теб щяха да направят там? Да сменят ECU - то?

      Най лесно е да се говори при свършен факт. Човекът е имал редица проблеми откакто е купил колата, но един по един си ги решава успешно и сам с малко външна помощ.

      Да рисувам ли варианта с ходене по мъките по сервизи и майстори и ръсене на едни пари, без положителен резултат.
      Много пъти сме били свидетили на такова нещо и такива ситуации не е, като да липсат, за съжаление.
      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:43.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        На мен ми се струва, че на моменти не достига напрежение за изпълнителния механизъм да се позиционира.
        Възможно е всичко това да се дължи на лоша маса на скороти/двигател.
        Почисти връзките между минусовата клема на акумулатора и шаси и тази между шаси и скоростната кутия.
        В момент в който се получи "какафонията" напрежението между минусовата клема на акумулатора и корпуса на скоростната кутия трябва да е устойчиво 0 волта. Всякакви отклонения от нулата, означават лоша връзка, за което говорих по-горе.

        ---------- Post added at 10:29 ---------- Previous post was at 10:27 ----------



        Най-лесното е да се закара колата в сервиз. Важното в случая е, че човекът е имал желанието да си реши сам проблема. Това би трябвало да се оценява вместо порицава.
        Не всеки работи всеки ден с мултицет. И да - човекът поради това подаде малко объркваща информация и когато усетих това, реших да отида намясто и да видя аджеба, каква е тая мистерия.

        Ако нямаше такива ситуации, този форум би бил абсолютно излишен.

        Интересно ми е при така описания проблем с липсата на референтна земя за единия потенциометър, какво е твоето предложение за решение. Ако беше закарал колата си в сервиз, какво според теб щяха да направят там? Да сменят ECU - то?

        Най лесно е да се говори при свършен факт. Човекът е имал редица проблеми откакто е купил колата, но един по един си ги решава успешно и сам с малко външна помощ.

        Да рисувам ли варианта с ходене по мъките по сервизи и майстори и ръсене на едни пари, без положителен резултат.
        Много пъти сме били свидетили на такова нещо и такива ситуации не е, като да липсат, за съжаление.
        Масата на мотора няма нищо общо с робота,той си има за клапаните и датчиците отделна маса.Проблема по-скоро се дължи на блокиращ хидравличен клапан,за определено движение на скоростния лост,случва се често при тези коли,просто трябва малко мислене и да се види точно в каква ситуация блокира,демек при изпълнението на кое движение на лоста става-наляво,надясно,напред или назад.
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #5
          бих се изразил по същия начин, но се опитах да бъда по-мек в името на доброто.

          и така да обобщя при първия си проблем с алфа ромео 147 отказа да ми включва скорости освен задна. Всеки би ми казал гледай помпи, свери, роботи, соленоиди, датчици но никой нямаше да познае и не позна, че е вилка в скоростната кутия, абсолютно механичен проблем. И примерно отивам в сервиз и правят диагностика и казват нищо не открихме дай тия пари и продължаваме с робота: пълна ревизия робот със свалянето му $$$ такава цифра, я познаят я не. Я иди купи 1 робот хаха $$$. И не е от робота я да свалим кутията мхм имаш съединител хубаво ма дай и него да сменим, че нз си кво за всеки случай $$$. Я си занеси кутията на диагностика и да видиш дали не е от нея.... Аз все пак я занесох но при много мой човек монтъор. Оправи се. Подкарах колата. Излизам онзи прекрасен ден и хоп 2ра част от ходене по мъките..... В предния случай някой е взел 700-800 лв. А сега кво следва? Диагностика $$. Нов компютър втора ръка имобилайзер, ключ, ключалки + труд = $$$=400лв че сигурно и от горе. Е не дай си боже положението се скофти повече и ще се дават там 200 300 лв за комп плюс части, какво да се прави няма да има начин. При първото ми премеждие с автомобил БМВ е39 преди 9 години ми се наложи или ремонт или смяна на двигател цифрата беше 3000лв точно, за сервиза и двигателя - друг.... та както и да е. Уча се и не ме мързи да си прегледам колата сам. А относно това че ще стои седмица 2 или 3, ами имам и 2ра кола .
          И относно новия проблем мисля, че излезе, че е релето на помпата на селеспийда, чат пат забива вероятно, и днес като отворих да погледна сутринта докато беше забило и не включваше помпата го размърдах и тръгна. Впоследствие сложих друго реле с по-висок ампераж, понеже такова имам и предполагам колата си е добре сега, но паркирана за всеки случай .
          Last edited by krissr; d.m.y г., 11:09.
          Alfa 147 Selespeed---> красавица

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от krissr Покажи съобщение
            бих се изразил по същия начин, но се опитах да бъда по-мек в името на доброто.

            и така да обобщя при първия си проблем с алфа ромео 147 отказа да ми включва скорости освен задна. Всеки би ми казал гледай помпи, свери, роботи, соленоиди, датчици но никой нямаше да познае и не позна, че е вилка в скоростната кутия, абсолютно механичен проблем. И примерно отивам в сервиз и правят диагностика и казват нищо не открихме дай тия пари и продължаваме с робота: пълна ревизия робот със свалянето му $$$ такава цифра, я познаят я не. Я иди купи 1 робот хаха $$$. И не е от робота я да свалим кутията мхм имаш съединител хубаво ма дай и него да сменим, че нз си кво за всеки случай $$$. Я си занеси кутията на диагностика и да видиш дали не е от нея.... Аз все пак я занесох но при много мой човек монтъор. Оправи се. Подкарах колата. Излизам онзи прекрасен ден и хоп 2ра част от ходене по мъките..... В предния случай някой е взел 700-800 лв. А сега кво следва? Диагностика $$. Нов компютър втора ръка имобилайзер, ключ, ключалки + труд = $$$=400лв че сигурно и от горе. Е не дай си боже положението се скофти повече и ще се дават там 200 300 лв за комп плюс части, какво да се прави няма да има начин. При първото ми премеждие с автомобил БМВ е39 преди 9 години ми се наложи или ремонт или смяна на двигател цифрата беше 3000лв точно, за сервиза и двигателя - друг.... та както и да е. Уча се и не ме мързи да си прегледам колата сам. А относно това че ще стои седмица 2 или 3, ами имам и 2ра кола .
            И относно новия проблем мисля, че излезе, че е релето на помпата на селеспийда, чат пат забива вероятно, и днес като отворих да погледна сутринта докато беше забило и не включваше помпата го размърдах и тръгна. Впоследствие сложих друго реле с по-висок ампераж, понеже такова имам и предполагам колата си е добре сега, но паркирана за всеки случай .
            Когато релето запише грешка,обикновено проблема не е в него,пак ще се появи.
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
              Масата на мотора няма нищо общо с робота,той си има за клапаните и датчиците отделна маса.Проблема по-скоро се дължи на блокиращ хидравличен клапан,за определено движение на скоростния лост,случва се често при тези коли,просто трябва малко мислене и да се види точно в каква ситуация блокира,демек при изпълнението на кое движение на лоста става-наляво,надясно,напред или назад.
              Най-вероятно си прав, но преди да се мисли за механично блокиране на клапан, следва първо да се отхвърли тезата за недостиг на захранващо напрежение. Не съм навлизал в детайли, как точно е изпълнено захранването на този механизъм (шаси и +12V) но това първо трябва да се провери.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Най-вероятно си прав, но преди да се мисли за механично блокиране на клапан, следва първо да се отхвърли тезата за недостиг на захранващо напрежение. Не съм навлизал в детайли, как точно е изпълнено захранването на този механизъм (шаси и +12V) но това първо трябва да се провери.
                Аз ти говоря само и единствено от опит,другото си е нормално за теб,след като не си минал по този път десетки пъти.
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                  Аз ти говоря само и единствено от опит,другото си е нормално за теб,след като не си минал по този път десетки пъти.
                  Оценявам това и ти благодаря от свое и от името на останалите колеги, затова, че си един от малкото хора, занимаващи се професионално с тези проблеми и същевременно, който не се "скъпи" да споделя ценна информация.



                  ---------- Post added at 11:44 ---------- Previous post was at 11:25 ----------

                  Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                  Когато релето запише грешка,обикновено проблема не е в него,пак ще се появи.
                  Сега разгледах схемата и разбирам, че компютъра на скоростите може да запише грешка за релето на помпата само, ако има проблем по веригата на бобината му.
                  Но ако има лош превключващ котнакт и поради това лошо захранване на помпата, това няма как директно да се "разбере" от управлението.

                  Тъй че това с подмяната не релето, което колегата е направил, би могло само да помогне.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Оценявам това и ти благодаря от свое и от името на останалите колеги, затова, че си един от малкото хора, занимаващи се професионално с тези проблеми и същевременно, който не се "скъпи" да споделя ценна информация.



                    ---------- Post added at 11:44 ---------- Previous post was at 11:25 ----------



                    Сега разгледах схемата и разбирам, че компютъра на скоростите може да запише грешка за релето на помпата само, ако има проблем по веригата на бобината му.
                    Но ако има лош превключващ котнакт и поради това лошо захранване на помпата, това няма как директно да се "разбере" от управлението.

                    Тъй че това с подмяната не релето, което колегата е направил, би могло само да помогне.
                    Да но той не изясни точно каква е грешката,защото обикновено е за управлението му,което значи че се пуска прекалено често,което пък от своя страна говори за вероятен проблем със сферата
                    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                    Comment


                    • #11
                      Казал е, че няма записани грешки.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        И относно новия проблем мисля, че излезе, че е релето на помпата на селеспийда, чат пат забива вероятно, и днес като отворих да погледна сутринта докато беше забило и не включваше помпата го размърдах и тръгна.
                        Да не е записало грешка,аз не съм разбрал правилно,което значи че нещата отиват натам,където казах аз,а именно че блокира някой клапан.
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от krissr
                          с нищо не ми помагаш темата от 40 страници съм я чел 2 пъти с твоите съвети по-скоро човек би се отказал от колата, нямаше нужда да отговаряш. Можеше да не се хабиш, не ми трябва твоето мнение. Очевидно не ми върши работа!!!!
                          Това, че си прочел темата 2 пъти и нищо не си разбрал, е достатъчно за да те накара да се спреш.
                          Човека е описал как да видиш дали работят датчици, клапани, помпа, съединител...
                          Ти искаш някой да ти оправи колата без пари, а не да ти помогне, трябва да разбираш разликата.
                          Разбирам да си питал нещо такова - "Видях на диагностика, че не ми работи правилно датчика за позиция на съединителя и стои на 35мм. Как да го оправя/настроя?" При така зададен въпрос вече може да се отговори адекватно и да казваш, че искаш помощ.
                          Ако си зададеш въпроса правилно може и да получиш адекватен отговор. Така както си питал какво очакваш да ти каже някой.
                          При описаните от теб симптоми мога да ти кажа, че дефекта е от
                          - блокирал електрохидравличен клапан
                          - неправилно работещ или неработещ датчик за позиция
                          - компютър на селе-то
                          - окислени букси
                          - механичен дефект в робота
                          - механичен дефект в кутията
                          - износен съединител
                          - износен притискателен диск
                          Това помага ли ти с нещо?

                          ecotronic има начин да се оправи ЕКУ-то, ама не е за този форум описанието на ремонта. По-добре да си му подал маса от някой кабел отвън отколкото от друго краче на ЕКУ-то. Скоро ще изчезне и този минус.
                          Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 22:09.
                          Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                          Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                            ecotronic има начин да се оправи ЕКУ-то, ама не е за този форум описанието на ремонта. По-добре да си му подал маса от някой кабел отвън отколкото от друго краче на ЕКУ-то. Скоро ще изчезне и този минус.
                            Аз първоначално го бях вързал външно на шаси и всичко работеше. Но впоследствие прецених, че все пак с цел по-точното мерене е по-добре да се върже на извод описан, като референтен.
                            Щом смяташ, че ще прекъсне, предполагам, че е реализиран от изход на източник на опорно напрежение и вероятно няма да издържи на консумацията на дебитомера.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Просто няма да издържи алуминиевата нишка вътре в ЕКУ-то.
                              Няма източник на опорно напрежение.
                              Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                              Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                              Comment

                              Working...
                              X